Rutkay Aziz ve Taner Barlas… İki önemli sanatçı… Bir tiyatro oyunu ile adaletsizliğe karşı duruşlarını, haksızlıklar karşısında seslerini yükselttiklerini en iyi şekilde bizlere gösteriyorlar.
Rutkay Aziz ve Taner Barlas… İki önemli sanatçı… Bir tiyatro oyunu ile adaletsizliğe karşı duruşlarını, haksızlıklar karşısında seslerini yükselttiklerini en iyi şekilde bizlere gösteriyorlar.
Kadın-erkek ilişkilerine, beraberliklerdeki cinsiyet ayrılıklarından dolayı oluşan farklılıklara, çiftler arasındaki çatışmalara ilişkin çok fazla oyun yapılır.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları, uzun zamandır çalkantılı bir süreç yaşıyor. Bu süreç elbette tek tarafın yanlışlarından kaynaklanmıyor. Hem siyâsî otoriteden hem de tiyatroculardan kaynaklı onlarca yanlış var.
AYSA Prodüksiyon Tiyatrosu’nun bu sezon seyirciyle buluşturduğu Topuklu Terlik Süt Yapar oyunu, kadın-erkek ilişkilerine ve evlilik kurumuna yönelik esprili, bir yanıyla da aşağılayıcı bir üslûpla, ağlanacak hâllere güldüğümüzün altını çiziyor.
Ne yazık ki bu topraklarda merkezî devlet otoritesinin hâricinde, kimi gruplar ve zümreler, belli bir güce ulaştıktan sonra iktidar hırsına kapılıp muktedir olmaya gayret etmişlerdir.
Kimi insanlar, sevgili veya eş olurken hattâ arkadaşlık kurarken bile karşı tarafı olduğu gibi kabullenmekten öte âdeta Yaradan’a sipâriş verircesine beklentilerde bulunur.
Bir kişinin fotomodellik, sunuculuk ve dizi oyunculuğundan iyi para ve şöhret kazanması, bu işlere devam ettiğinde daha fazlasını da kazanmaya devam edecek olması, ardı ardına proje teklifi geldiği için zâten garanti olan yeni tekliflere sadece evet-hayır cevabı vermesi, işin daha kolay olanıdır.
Başlıkta hem bir yergi hem de oyuna dair bir done var. Yergiden başlamak istiyorum. Bihter Dinçel, Ezop Sahne’de oynanan, Âşiyan adında tek kişilik bir oyun yazmış ve yazdığı oyunda da kendisi rol almış.
Tiyatro Keyfi 2013 yılında tiyatromuza girmiş ve girer girmez de 'Ben burdayım!' diyerek kendisini net biçimde belli etmiştir. Aksi de düşünülemezdi zaten. Zîrâ grubun Sanat Yönetmeni Kemâl Başar’ın gerek Devlet Tiyatrolarında gerek özel tiyatrolarda yaptığı çalışmalar ve bu çalışmalardaki başarılı çizgisi herkesin mâlûmu.
Tiyatronun yaşayan çınarlarından çok kıymetli hocam Toron Karacaoğlu, Muhsin Ertuğrul döneminden ve tiyatronun eski günlerinden bahsederken içim hep huzur dolar.