Araştırmacılar, bilgisayar oyunlarına daha fazla zaman ayıran çocukların ve gençlerin, kadınların toplumdaki rolüne dair cinsiyetçi bir tutum benimsemeye daha yatkın olduğunu ortaya koydu.
ABD'nin Iowa State Üniversitesinden psikoloji profesörü Douglaas Gentile ve bir grup Fransız araştırmacı, günde ortalama 3 saat televizyon izleyen veya 2 saat bilgisayar oyunlarıyla vakit geçiren yaşları 11-19 arasındaki 13 bin 520 Fransız çocuk ve gencin cinsiyetçi tutumlarını inceledi.
Araştırmacılar, cinsiyet rolleriyle ilgili tutumlarına anlamak için katılımcılara, "Kadın, öncelikle çocuk doğurmak ve yetiştirmek için yaratılmıştır." önermesine katılıp katılmadıklarını sordu.
Bilgisayar oyunlarıyla daha fazla vakit geçirenlerin önermeyi daha az vakit geçirenlerden daha fazla benimsediği görülürken, düzenli televizyon izleyenlerde ise benzeri bir eğilim ve farklılaşma görülmedi.
Araştırmacılar bunu televizyonun zaman içinde çok çeşitli kadın karakterlere ve kadınların hikayelerine daha fazla yer veren bir mecra haline gelirken, bilgisayar oyunlarındaki kadın prototiplerinin çoğunlukla cinselliği öne çıkarılmış, yarı giyinik ya da güzellik objesi olarak yer almasına bağladı.
Toplumda cinsiyetçi tutumları etkileyen çok sayıda başka etkinin var olduğunun altını çizen Douglaas Gentile, "Bilgisayar oyunları cinsiyetçi tutumları öğretmek için yapılmıyor elbette, ancak insanların çoğu bu tutumların ne kadar pratik içinde şekillendiğinin farkında değil. 'Öğrenme' dediğimiz şeyin büyük bölümü bilinç dışı. İnsanlar çok sayıda davranışı hiç farkında olmadan benimsiyor." değerlendirmesinde bulundu.
Araştırmanın sonuçları "Frontiers in Psychology" dergisinde yayımlandı.